Info Terkini

Tuesday, February 14, 2012

E3062 (Programming 1)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

E3062 Programming 1 merupakan kursus teras bagi program Diploma Kejuruteraan Elektronik (DKE) dan Diploma Kejuruteraan Elektronik (Komputer) (DTK) untuk Politeknik di seluruh Malaysia.

Tujuan Page E3062 ini diwujudkan adalah untuk memudahkan pelajar mendapatkan bahan-bahan pembelajaran bagi Kursus ini. Melalui page ini para pelajar dapat memuat turun Perisian yang digunakan, nota-nota, Lembaran Kerja makmal, dan juga ebook sebagai bahan rujukan untuk kursus ini..

Diharapkan para pelajar Politeknik yang mengambil kursus e3062 Programming 1, terutamanya para pelajar Politeknik Sultan Idris Shah (PSIS) dapat memanfaatkan Page ini dengan sebaik-baiknya...

Semua fail-fail yang terdapat di page ini di muat naik ke laman web Ziddu.com. Ziddu.com merupakan sebuah laman web yang membenarkan kita memuat naik (upload) fail-fail yang kita kehendaki secara Percuma. Dan kemudian membenarkan pengguna internet lain memuat turun (download) fail-fail tersebut juga secara Percuma..


Selain memberi kemudahan memuat naik dan memuat turun secara Percuma, Ziddu.com turut menyediakan ruangan pengiklanan secara berbayar. Disebabkan itu sesiapa sahaja boleh menempah ruangan pengiklanan di Ziddu.com dengan bayaran tertentu..

Sekiranya terdapat iklan-iklan yang kurang senonoh dipaparkan pada laman web tersebut, saya berharap tolong abaikan iklan-iklan tersebut. Iklan-iklan tersebut mungkin tidak mendatangkan sebarang faedah kepada anda. Jika timbul sebarang masalah disebabkan anda menekan banner-banner pengiklanan tersebut, sila tanggung sendiri akibatnya.. Saya tidak mahu bertanggungjawab untuk masalah tersebut..


Cara untuk memuat turun fail-fail ini mudah sahaja. Anda hanya perlu klik pada perkataan (klik di Sini) yang terdapat pada setiap fail. Kemudian anda akan di bawa ke laman web Ziddu.com.. Muat turun Di laman web tersebut dengan klik pada butang Download seperti pada gambarajah di bawah:


atau seperti gambarajah di bawah:



Perisian Yang Digunakan Untuk Kursus E3062

  1. Turbo C++ (Klik Di Sini)
  2. Dev C++    (Klik Di Sini)
  3. Visual Basic 6.0 (Klik Di Sini)

Nota E3062 (Format Microsoft Word)

  1. Unit 0  (Klik Di Sini)
  2. Unit 1  (Klik Di Sini)
  3. Unit 2  (Klik Di Sini)
  4. Unit 3  (Klik Di Sini)
  5. Unit 4  (Klik Di Sini)
  6. Unit 5  (Klik Di Sini)
  7. Unit 6  (Klik Di Sini)
  8. Unit 7  (Klik Di Sini)
  9. Unit 8  (Klik Di Sini)
  10. Unit 9  (Klik Di Sini)
  11. Unit 10 (Klik Di Sini)


Practical Lab Untuk E3062 (Format PDF)

  1. Practical Lab 1 (Klik Di Sini)
  2. Practical Lab 2 (Klik Di Sini)
  3. Practical Lab 3 (Klik Di Sini)
  4. Practical Lab 4 (Klik Di Sini)
  5. Practical Lab 5 (Klik Di Sini)
  6. Practical Lab 6 (Klik Di Sini)
  7. Practical Lab 7 (Klik Di Sini)
  8. Practical Lab 8 (Klik Di Sini)


eBook C++ untuk rujukan (Format PDF)

  1. C++ For Dummies  (Klik Di Sini)
  2. The C++ Programming Language (Klik Di Sini)
  3. C++ Timesaving Techniques for Dummies (Klik Di Sini)
  4. C Programming For Microcontroller (Klik Di Sini)
  5. Schaum's Outline of Theory And Problem Of Programming With C++  (Klik Di Sini)
Slide E3062 untuk Topik Visual basic 6 daripada encik Zeid, PSIS
Kepada pelajar Jab. Kej. Elektrik, Politeknik Sultan Idris Shah yang mengambil Kursus E3062, sila gunakan Lab Cover yang standard yang diberikan oleh pensyarah kursus anda pada awal sesi pertemuan. Sekiranya anda tidak mempunyai Lab Cover Standard tersebut, sila muat turun dengan klik pada URL di bawah:..

Lab Cover Standard untuk JKE, PSIS (Klik Di Sini)

Kursus E3062 ini merupakan kursus lama untuk program Diploma Kejuruteraan Elektronik (DKE) dan Diploma Kejuruteraan Elektronik (Komputer) (DTK)..  Sekiranya terdapat sebarang komen atau cadangan penambahbaikan untuk kursus ini, sila beri maklum balas dengan meninggalkan komen pada page ini.. Insya Allah, saya akan cuba memperbaiki sebarang kelemahan atau kekurangan yang berkaitan dengan kursus ini dari masa ke semasa...

Segala ilmu yang baik itu datangnya daripada Allah S.W.T dan perkara yang kurang baik itu datangnya daripada kelemahan saya sendiri sebagai hambanya.. Wallahualam...










No comments:

Post a Comment